یاد گرفته ام:

۱) با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش خوش بخت زندگی کند.

۲) با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه می کند.

۳)از حسود دوری کنم چون حتی اگر دنیا را هم به او تقدیم کنم باز هم از من بیزار خواهد بود.

۴) تنهایی را به بودن در جمعی که به آن تعلق ندارم ترجیح دهم.

صادقانه زندگی کنیم

بزرگترین درس زندگی

ترس و وحشت زیردریایی را در برگرفته بود. من آن‌چنان ترسیده بودم که به سختی نفس می‌کشیدم. مرتباً به خود می‌گفتم این مرگ است! مرگ. با وجود اینکه همه‌ی دستگاه‌های خنک کننده و بادبزن‌های برقی را از کار انداخته بودیم و دما به بیش از صد درجه رسیده بود، باز هم می‌لرزیدم و عرق سرد از سر و صورتم جاری بود و با همه‌ی تلاشی که می‌کردم قادر نبودم از به‌هم خوردن دندان‌هایم جلوگیری کنم. من درچنین شرایطی بودم که یکباره حمله قطع شد. گویا تمام ذخایر کشتی مین‌انداز تمام شده بود و ترجیح داده بود که حمله را متوقف کند و آنجا را ترک کند. آن پانزده ساعت که مورد حمله قرار گرفته بودیم، برایم 15 ‏میلیون سال طول کشید. تمام خاطرات گذشته و کارهایی را که ‏مرتکب شده بودم مقابل چشمانم مجسم می‌کردم. مثلاً قبل از اینکه به ارتش ملحق شوم، کارمند بانک بودم و همیشه از حقوق کم، کار زیاد و پیشرفت‌های کوچک و محدود نگران بودم. ناراحت از اینکه قادر نبودم بنا به سلیقه وُ میل خود زندگی کنم، چرا قادر به خریدن یک اتومبیل نبودم، چرا نمی‌توانستم برای زنم لباسی گران‌قیمت تهیه کنم؟ و بدتر از همه اخلاق بد و خشن رئیسم، وضع موجود را برایم طاقت‌فرسا کرده بود.
‏همه‌ی این ماجراها مثل فیلم از مقابل چشمانم می‌گذشت. به خاطر می‌آوردم که چطور شب‌ها خسته و عصبی به خانه می‌رفتم و به خاطر کوچک‌ترین مسئله‌ای با زنم بگومگو می‌کردم. یا هر وقت روبروی آینه قرار می‌گرفتم، آن زخم کوچک روی صورتم که بر اثر تصادف با اتومبیل به جا مانده بود، چگونه باعث ناراحتی‌ام می‌شد و غمگینم می‌کرد.
‏قبل از این ماجرا همه‌ی این مسائل برایم بسیار پررنگ و با اهمیت بود، اما وقتی در اعماق اقیانوس با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردم، به خودم قول دادم که اگر از این مهلکه جان سالم به دربردم و بار دیگر چشمم به خورشید و یا ماه و ستارگان افتاد، دیگر مجالی به نگرانی ندهم و هیچ‌گاه نگران این‌گونه مسائل بی‌اهمیت نباشم. هرگز! هرگز! هرگز!!!
‏بله در آن پانزده ساعت پرمخاطره بسیار بیشتر از آن چهار سالی که در دانشگاه سیکاکیوز مشغول تحصیل بودم و کتاب‌های زیادی را مطالعه کرده بودم، درس زندگی را آموختم!

برگرفته از كتاب: آيين زندگي

حکایت مدیریتی

سخنان گرانبها 1

شعری زیبا از دکتر شریعتی




گاهی  گمان نمی کنی، ولی می شود


گاهی نمی شود  که نمی شود  که نمی شود


گاهی هزار  دوره  دعا  بی اجابت است


گاهی نگفته   قرعه به نام تو می شود


گاهی گدای گدایی و  بخت  با  تو  نیست


گاهی  تمام شهر  گدای  تو  می شود...



(دکتر علی شریعتی)
...


مدرسه رفتن با اَعمال شاقه/ تصاویر

موفقیت بر روی ستونهای شکست شکل می گیرد

موفقیت بر روی ستونهای شکست شکل می گیرد.
 
اگر تاکنون چندین بار شکست خورده اید، نگویید که شکست خوردم، تنها بگویید تنبلی کردم. زیرا اگر شخص تنبل نباشد، هیچ گاه شکست نخواهد خورد.
 
بین شکست و پیروزی یک قدم بیشتر فاصله نیست و مردم از ترس شکست، شکست می خورند.
 
شکست ها پله های نبردبان موفقیت هستند. کسی که از اولین شکست ناامید می شود، سزاوار کامیابی نیست.
 
هر شکست دست کم این فایده را دارد که انسان یکی از راههایی را که به شکست منتهی می شود، می شناسد.
 
شکست باید انرژی خفته را بیدار کند.

پیام تبریک

دانش آموزان عزیز محمد احمدی، عرفان تاجی،مجتبی تیموری و حمید رضا منصورزاده موفقیت شما را در پذیرش مدرسه نمونه دولتی که با حضور بی نظیر قریب به 70000 نفر شرکت کننده همراه بوده به شما وخانواده محترمتان تبریک عرض نموده بی شک رقابت در این رخداد بزرگ برگ زرینی را در کارنامه تحصیلی شما رقم زده است که مایه افتخارمان است از خداوند متعال برایتان آرزوی موفقیت وسربلندی  را در مسیری که درپیش گرفته اید خواستارم.

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟

حقیقتاً دانش آموزانی که در درس سستی می کنند، خشم اولیاء خود را بر می انگیزند، لذا برخی از اولیاء مجبور می شوند که رفتارهای تندی را در قبال آن ها داشته باشند و طوفانی از انتقادها و سرزنش ها را نثار فرزندان خود می کنند چیزی که چرخه ای از سستی در درس یا همان تنبلی را موجب می شود و اوضاع را وخیم تر می کند. اتخاذ شیوه های صحیح رفتاری با این دانش آموزان بسیار سخت می تواند باشد. که در آن صبر و آینده نگری و علت یابی و حمایتی می تواند از عناصر مهم این شیوه ها باشد.

 

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟
منظور ما از دانش آموز تنبل چه کسی است؟

منظور ما دانش آموزانی هستند که از نظر درسی ضعیف هستند و در یک یا چند درس و یا در بیشتر درس ها نمره قبولی نمی گیرند و از عملکرد آن ها معلمان و اولیاء راضی نیستند. 

 

عواملی کلی تنبلی دانش آموزان عبارتند از:

 

1- هوش:

ما به صورت سنتی مایل هستیم تنبلی دانش آموزان را به هوش آن ها نسبت دهیم اما واقعیت این است که اکثر دانش آموزانی که در دبیرستان های عادی درس می خوانند هوش کافی برای درس خواندن دارند و در این زمینه عواملی غیر از هوش بیشتر می تواند دخیل باشد. در عین حال دانش آموزانی که از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند نسبت به همسالان خود بهتر درس یاد می گیرند و بهتر می توانند مسائل مربوط به درس و معلم را حل کنند.

 

بهره هوشی می تواند تأثیرات همه جانبه در زندگی داشته باشد. یک دانش آموز در مدرسه تنها درس نمی خواند بلکه با عوامل پیچیده دیگر هم در ارتباط است که می تواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم در پیشرفت تحصیلی او مؤثر واقع شود.

 

برخی از دانشمندان معتقد هستند که هوش ارثی است و والدین با هوش فرزندانی باهوش دارند اما تحقیقات زیادی نشان داده است که محیط تأثیر مستقیمی روی هوش کودکان دارد لذا گروهی از دانشمندان هم بر این باور هستند که هوش تحت تأثیر محیط رشد پیدا می کند و اکتسابی است.

 

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟

2- ضعف پایه تحصیلی:

برای کمک به این دانش آموزان بهترین روش آموزش مطالب سال های گذشته است. به عنوان مثال دانش آموزانی که جمع و تفریق و ضرب و تقسیم را در دوره ابتدایی یاد نگرفنه اند. ریاضیات دوره راهنمایی را متوجه نمی شوند و نمی توانند نمره بیاورند و کسی که ریاضیات دوره راهنمایی را نفهمیده باشد ادامه تحصیل در دوره متوسطه برای بسیار سخت خواهد شد.

 

3- نداشتن انگیزه :

نداشتن انگیزه اغلب از دوره راهنمایی شروع شده و در دوره ی دبیرستان به اوج می رسد. امروزه بسیاری از دانش آموزان در دوره ی متوسطه انگیزه و اعتقادی به ادامه تحصیل ندارند این مسئله باعث شده است آن ها یا ترک تحصیل کنند و یا به زحمت و با ترفند به اخذ مدرک بیاندیشند. بی انگیزگی دانش آموزان ارتباط مستقیم به نوع جهان بینی شکل گرفته در نوجوانان بستگی دارد که از طرق مختلف در آن ها شکل گرفته و تغییر دادن آن ها می تواند مشکل و زمان بر باشد. امروزه اکثر دانش آموزان تنبل بی انگیزه هستند و ایجاد انگیزه می تواند نیروی عظیم آن ها را به کار اندازد.

 

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟

علل بی انگیزگی دانش آموزان:

سطح انگیزه در بین دانش آموزان دختر و پسر همچنین سطح انگیزه در پایه های مختلف با هم متفاوت است. و هرچه مقطع تحصیلی بالا می رود تأثیر انگیزه ها هم پیچیده تر می شود. دلایل بی انگیزگی به درس می تواند گسترده و پیچیده شود. 

در ذیل مهم ترین عوامل بی انگیزگی به درس، شرح داده می شود. 

1- کم ارزشی علم در جامعه.

2- کم ارزشی سواد در بین خانواده.

3- اکثر افراد با سواد جامعه وضع مادی خوبی ندارند.

4- وضعیت نابسامان مادی و روحی خانواده.

5- برخورد نامناسب با دانش آموزان در مدرسه.

6- تدریس نامناسب معلمان و ایجاد بی انگیزگی.

7- بی اعتقادی نسبت درس.

8- احساس سختی ادامه تحصیل و راحت طلبی برخی از دانش آموزان و تمایل به خوشگذرانی.

9- ادامه تحصیل به خواسته های سریع آن ها پاسخ نمی دهد. به عنوان مثال برخی از دانش آموزان دوست دارند ماشین داشته باشند اما فکر می کنند برای به دست آوردن سریع تر آن بهتر است درس را رها کرده و در جایی کار کنند چون مطمئن هستند که والدین آن ها ماشین نمی خرد. 

10- احساس بی کفایتی و بی ارزشی و ناتوانی و نداشتن عزت نفس کافی.

11- این باور در برخی که، ثروت همه چیز را به دنبال خواهد آورد حتی علم و دانش را، پس به دنبال ثروت رفتن مقدم است.

 

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟

4- ناتوانی در یادگیری مفاهیم درسی:

اگر کسانی که عقب ماندگی ذهنی دارند یا دچار اختلال یادگیری هستند کنار بگذاریم آن گاه باید بگوییم که کسانی که مفاهیم درسی را درک نمی کنند یا پایه تحصیلی آن ها ضعیف است که توضیح داده شده و یا اینکه به عللی تمرکز حواس ندارند و ممکن است مشکلات جسمی و روحی داشته باشند که باید بررسی شود. شکی نیست که برای یادگیری داشتن آمادگی لازم است اما اگر کسی دچار بیماری مدت دار شود و یا از نظر روحی در شرایط نامساعدی بسر ببرد نمی تواند درس بخواند.

 

5- کم کاری و نداشتن تلاش و کوشش:

چرا برخی از دانش آموزان تنبل هستند؟

بسیاری از دانش آموزان تلاش و کوشش لازم را برای یادگیری درس از خود نشان نمی دهند و بیشترین وقت را خود را به اموری اختصاص می دهند که از آن لذت می برند و ساعت ها خود را مشغول می کنند. در حالی که انبوهی از تکالیف مدرسه را به حال خود رها کرده اند و مرتب به والدین خود می گویند مشق و درس نداریم.

 

 کم کاری این دانش آموزان می تواند برای آن ها خطرناک باشد چون ادامه چنین وضعیتی می تواند در آینده این دانش آموزان را به علت محرک های ناخوشایندی که می خواهد تنبلی او را تقبیح کند از درس و مدسه بیزار کند و نتیجه این که این دانش آموزان خود باوری و عزت نفس خود را برای ادامه تحصیل از دست بدهند.

 

6- عدم حمایت برخی از دانش آموزان از طرف خانواده:

به عنوان مثال در بعضی از خانواده ها با بالا رفتن پایه تحصیلی فرزند پدر و مادر توانایی رسیدگی به درس بچه های خود را ندارند.

منبع تبیان

اردوی پایان سال به روایت تصویر

خنده از ته دل


برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب رجوع کنید

ادامه نوشته


ادامه نوشته

تبریک روز معلم

لحظه ها مي گذرد..

گـلواژه های مانـدگار



وای باران

وای، باران؛


باران؛


شیشه پنجره را باران شست .


از دل من اما،


- چه كسی نقش تو را خواهد شست ؟



آسمان سربی رنگ،


من درون قفس سرد اتاقم دلتنگ .


می پرد مرغ نگاهم تا دور،


وای، باران،


باران،


پر مرغان نگاهم را شست .


*****


خواب رویای فراموشیهاست !


خواب را دریابم،


كه در آن دولت خواموشیهاست .


من شكوفایی گلهای امیدم را در رویاها میبینم،



و ندایی كه به من می گوید :


گر چه شب تاریك است


دل قوی دار،


سحر نزدیك است


يادمان باشد

همیشه یادتان باشد که زندگی پیشکشی است برای شادمانی و خوب زیستن، لبخند زیباترین آرایش هر فرد است و مثبت اندیشی کلید خوشبختی. زندگی کوتاه تر از آن است که خود را بخاطر مسائل بی ارزش دچار استرس کنید. از همه لحظه های عمرتان لذت ببرید، کمتر قضاوت کنید و بیشتر بپذیرید و مادامی که به کسی آسیب نمی رسانید همانگونه که دوست دارید زندگی کنید و اهمیت ندهید که دیگران درباره شما چگونه فکر می کنند و چه می گویند.

سال نو مبارک

           


            يا مقلب القلوب والابصار يا مدبر الليل و النهار

يا محول الحول و الاحوال احول حالنا الي احسن الحال


با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛برگ دیگری ازدفتر روزگارورق خورد برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت

روزهایتان بهاری و بهارتان جاودانه بادبهار بهترین بهانه برای آغاز و آغاز بهترین بهانه برای شاد زیستن.همیشه ایام سبز باشید و شاد

یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند

یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آنگونه که هستند ، نه آنگونه که می خواهم باشند

یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد

یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد



سال نو مبارك

قطره وسنگ


دو قطره آب كه به هم نزدیك شوند، تشكیل یك قطره بزرگتر میدهند. اما دو تکه سنگ هیچگاه با هم یکی نمی شوند پس هرچه سخت تر و قالبی تر باشیم ،فهم دیگران برایمان مشکل تر ، و در نتیجه امکان بزرگتر شدنمان کمتر؛

آب در عین نرمی و لطافت در مقایسه با سنگ ،به مراتب سر سخت تر و در رسیدن به هدف خود لجوج تر و مصمم تر است سنگ پشت اولین مانع جدی می ایستد اما آب راه خود را به سمت دریا می یابد .

در زندگی ، معنای واقعی سرسختی،استواری و مصمم بودن را در دل نرمی و گذشت می باید جستجو کرد گاهی لازم است كوتاه بیایی... گاهی نمی‌توان بخشید و گذشت...اما می‌توان چشمان را بست و عبور کردگاهی مجبور می‌شوی نادیده بگیری...

گاهی نگاهت را به سمت دیگر بدوز که نبینی

زندگی ما

نجار پیری خود را برای بازنشسته شدن آماده میکرد. یک روز او با صاحب کار خود موضوع را درمیان گذاشت. پس از روزهای طولانی و کار کردن و زحمت کشیدن، حالا او به استراحت نیاز داشت و برای پیدا کردن زمان این استراحت میخواست تا او را از کار بازنشسته کنند .
صاحب کار او بسیار ناراحت شد و سعی کرد او را منصرف کند، اما نجار بر حرفش و تصمیمی که گرفته بود پافشاری کرد .
سرانجام صاحب کار درحالی که با تأسف با این درخواست موافقت میکرد ، از او خواست تا به عنوان آخرین کار ، ساخت خانه ای را به عهده بگیرد
نجار در حالت رودربایستی ، پذیرفت درحالیکه دلش چندان به این کار راضی نبود . پذیرفتن ساخت این خانه برخلاف میل باطنی او صورت گرفته بود . برای همین به سرعت مواد اولیه نامرغوبی تهیه کرد و به سرعت و بی دقتی ، به ساختن خانه مشغول شد و به زودی و به خاطر رسیدن به استراحت ، کار را تمام کرد .
او صاحب کار را از اتمام کار باخبر کرد . صاحب کار برای دریافت کلید این آخرین کار به آنجا آمد .
زمان تحویل کلید ، صاحب کار آن را به نجار بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ایست از طرف من به تو به خاطر سالهای همکاری! نجار ، یکه خورد و بسیار شرمنده شد .
در واقع اگر او میدانست که خودش قرار است در این خانه ساکن شود ، لوازم و مصالح بهتری برای ساخت آن بکار می برد و تمام مهارتی که در کار داشت برای ساخت آن بکار می برد . یعنی کار را به صورت دیگری پیش میبرد .
این داستان ماست. ما زندگیمان را میسازیم. هر روز میگذرد. گاهی ما کمترین توجهی به آنچه که میسازیم نداریم، پس در اثر یک شوک و اتفاق غیرمترقبه میفهمیم که مجبوریم در همین ساخته ها زندگی کنیم. اگر چنین تصوری داشته باشید، تمام سعی خود را برای ایمن کردن شرایط زندگی خود میکنیم.
فرصت ها از دست می روند و گاهی بازسازی آنچه ساخته ایم ، ممکن نیست .
شما نجار زندگی خود هستید و روزها ، چکشی هستند که بر یک میخ از زندگی شما کوبیده میشود. یک تخته در آن جای میگیرد و یک دیوار برپا میشود.

مراقب سلامتی خانه ای که برای زندگی خود می‌سازیم باشیم

بازیافت مواد چقدر زمان می برد؟


قابل توجه اونايي که زباله ها رو همه جا می ریزن و بعدش می گن جذب طبیعت می شه...



                          زمین خانه ماست دوستش بداریم




خواستن توانستن است

یکی از فعالیت های خوبی که امسال در مدرسه انجام شد بتن ریزی محوطه زمین بستکتبال بود یادم هست قبل از انتخابات شورای دانش آموزی یکی از اهداف هر یک از کاندیداها سر وسامان دادن به این قسمت از حیاط مدرسه بود بعد از انتخابات به شورای دانش آموزی قول دادم که این کار رو براشون انجام میدم به شرط اینکه باهام همکاری کنند و انصافا بچه ها خیلی با شور وهیجان بهم کمک کردند ونتیجش این شد که میبینید


محوطه بستکتبال قبل از بهسازی

تسطیح زمین


بقیه تصاویر در ادامه مطلب


ادامه نوشته

اشپزی

چهار شنبه این هفته قرار بود بجه ها رو ببریم بازدید از کارخانه سیمان ،خوراک دام ، کارخانه پودر سیر و یه گاوداری نسبتا بزرگ تا هم بچه ها حال و هوایی عوض کرده باشن وهم بازدید علمی داشته باشند چرا که  بخش هایی ازکتاب حرفه وفن با این موضوعات مرتبط است و از طرفی با توجه به تجمیع شدن درس حرفه بایستی دانش اموزان در طول سال چندین بازدید از اماکن مختلف داشته باشند خلاصه تمام هماهنگی های لازم انجام شد همه عزیزان با اغوش گرم از این کار اسقبال کردند حتی آمار تعداد دانش آموزان رو ازمون گرفتن تا ازشون پذیرایی کنند  تا اینکه بخش نامه ای اومد و تمام اردوها تحت هر عنوان به جز راهیان نور تا اطلاع ثانوی لغو شد منم که از قبل به دانش اموزان قولش رو داده بودم پیش دانش آموزان شرمنده شدم ولی بهشون قول دادم چنانچه این بخش نامه منتفی بشه اردو سر جاش خواهد بود .

قصد داریم چهارشنبه این هفته روبا کمک دبیر حرفمون آشپزی کنیم واسه 40نفر(تهیه آبگوشت) بازم به بخش خوراک درس حرفه وفن مرتبطه.

در قسمت نظرات برای خوشمزه تر شدن ابگوشتمون حتما نظر بدین


              





قوانین طلایی موفقیت

قانون1
 بیائید ذهنمان را پر از فکر آرامش، شجاعت، سلامتی و امید کنیم زیرا زندگی ما همان چیزی است که ذهنمان می سازد.
قانون 2
بیائید حتی با دشمنان حتیٌ الامکان درگیر نشویم ، زیرا این کار بیشتر از آن که آنها را آزرده خاطر کند، از ما نیرو می گیرد.بیائید حتی یک دقیقه را هم صرف فکر درباره کسانی که دوست نداریم نکنیم.
قانون 3
الف- به جای نگرانی درباره ناسپاسی،انتظار ناسپاسی داشته باشیم. یادمان باشد که حضرت مسیح فقط در یک روز ده آدم جذامی را شفا داد وفقط یک نفر از او تشکر کرد.

ب- یادمان باشد که تنها راه دست یافتن به خوشحالی وسعادت، انتظار تشکر از دیگران نیست، بلکه بخشش را باید به خاطر شادی بخشش دوست داشت.

د- یادمان باشد که سپاسگزاری را باید همچون بذری کاشت بنابراین اگردوست داریم، فرزندانمان آدمهای شکرگزاری بار بیایند، باید این صفت را به آنها بیاموزیم.
قانون4
همیشه چیزهایی را که باید شکرشان را به جا بیاورید بشمارید، نه مشکلاتتان را.
قانون 5
از دیگران تقلید نکنیم. خودمان را بشناسیم وخودمان باشیم زیرا حسادت یعنی جهل و تقلید یعنی خودکشی.
قانون 6
وقتی تقدیر به دستمان یک لیمو ترش میدهد، از آن شربت درست کنیم.
قانون 7
با اندکی شاد کردن دیگران، اندوه خود را از یاد ببریم. وقتی به دیگران نیکی می کنید به خود نیکی کرده اید.
- دیل کارنگی

قوانين جديد انتخابات در روستا و شهر

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ،از امکان تغییر زمانبندی‌ انتخابات ریاست جمهوری براساس قانون جدید انتخابات خبر داد.

به گزارش انعکاس،حسنعلی نوری گفت: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۶ فروردین‌ماه و انتخابات ریاست جمهوری ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ در کشور آغاز می‌شود

نوری درباره تغییرات قانون انتخابات گفت: براساس قانون جدید انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در روستاهای زیر هزار و ۵۰۰ نفر سه نفر عضو شورا و روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ نفر پنج نفر عضو شورا خواهند بود.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور عنوان کرد: براساس قانون جدید، اعضای شورای اسلامی در روستاهای با ۲۰۰ خانوار باید خواندن و نوشتن بدانند و افراد در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار باید دارای مدرک دیپلم، در شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای مدرک فوق‌دیپلم و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای مدارک تحصیلی لیسانس یا معادل باشند

منبع انعكاس

دانشگاه هاروارد مشهورترین دانشگاه آمریکا

بنابر گزارش پایگاه خبری «الوکیل» دانشکده حقوق هاروارد مشهورترین دانشگاه آمریکا، آیه 135 سوره نساء را بر سر در ورودی اصلی این دانشکده قرار داده است.

بنابر این گزارش این دانشکده اعلام کرده است که این آیه از قرآن کریم عظیم‌ترین عبارت درباره عدالت در جهان و در تاریخ بشریت است و این ورودی همیشه یکی از مهمترین عبارات درباره عدالت در طول زمان را بر سر در خود دارد.

بنابر این گزارش آیه 135 سوره نساء می‌فرماید: {یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَى أَنْفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالْأَقْرَبِینَ إِنْ یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقِیرًا فَاللَّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَى أَنْ تَعْدِلُوا وَإِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا}.

ترجمه این آیه چنین است:

اى کسانى که ایمان آورده‏اید پیوسته به عدالت قیام کنید و براى خدا گواهى دهید هر چند به زیان خودتان یا [به زیان] پدر و مادر و خویشاوندان [شما] باشد اگر [یکى از دو طرف دعوا] توانگر یا نیازمند باشد باز خدا به آن دو [از شما] سزاوارتر است پس از پى هوس نروید که [درنتیجه از حق] عدول کنید و اگر به انحراف گرایید یا اعراض نمایید قطعا خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است

منبع وب سایت مدرسه راهنمایی فرزانگان

راز یک مشکل

راز یک مشکل

 

یکی از مشکلاتی که در مدرسه با اون مواجه بودم کنترل عادت های بد دانش آموزان و شکایت بچه ها از همدیگر بود که مدام در دفتر باز می شد وآقا اجازه مجتبی منو اذیت میکنه آقا اجازه امیر به بخاری دست میزنه ، میثم رو میزا را میره ووو.........من هم خودم زیاد اعتقاد به تنبیه نداشتم  ولی از طرفی باید به گونه ای رفتار دانش آموزان کنترل واصلاح میشد این بود که یه فکری به خاطرم رسید؟؟؟       برگ جریمه

برگ جریمه

دانش اموزان باید متوجه می شدند که بعضی از رفتاراشون درست نیست وباید به مرور زمان عادت های خوب جایگزین عادت بد بشه خلاصه با شورای دانش آموزان جلسه ای برگزار کردیم ,  و اقدام به تهیه لیستی از عادت های بدی که دانش آموزان ممکن بود چه در داخل مدرسه وچه در خارج مدرسه انچام بدن  نمودیم سپس اون ها رو کد بندی کردیم  و درنهایت لیست اماده شده را روی یک برگه کاغذ در تابلو اعلانات نصب کردیم مثلا شرکت نکردن در نماز جماعت کد101 و به دانش آموزان اعلام کردیم چنانچه هر یک از اونها این رفتارها رو مرتکب بشن جریمه خواهد شد

روش جریمه

روش جریمه بدین صورت بود که طبق نمونه فرم (الف) چنانچه دانش اموزی مرتکب رفتار ناسالمی بشود توسط مامورانی که توسط خود دانش اموزان انتخاب می شد  جریمه خواهند شد و از آنجای که می بایست این برگه ها دارای ارزش می بود مقرر شد به ازاء هر برگ جریمه 2امتیاز منفی در تظر گرفته شود و از امتیاز کارت تلاش کسر گردد واگه لازم شد از نمره انضباط نیز کسر گردد

در ضمن این کار باعث می شد تا در موقع مراجعه اولیا از وضعیت انضباطی فرزندشان در مدرسه آگاهی یابند

نتیجه

پس از گذشت مدتی دیگه از شکایت دانش آموزان خبری نبود جالب اینجا بود که خیلی از دانش اموزان پی به رفتارو عادت های بد خود بردند ومراقب بودند تخلفی از اونها سر نزند با این روش می توان ضمن کنترل رفتار دانش آموز به شخصیت و روح پاکش احترا م گذاشت

برای مشاهده فایل نمونه فرم کلیک کنید

یک روز برفی

لبخند

اگه یه روزی حس كردی دنیا و آدماش به تو اخم كردن ، دلیلشو تو لبهای بدون لبخند خودت جستجو كن

مهد ستایش و ارمیا پسرم

كودك از 3 سالگی آماده ورود به مهد كودك می شود. اما در این بین نگرانی والدین و وابستگی كودك ، مشكلاتی پدید می آورد . به عبارتی از یك طرف والدین هنوز مطمئن نیستند كودكشان آمادگی لازم را دارد و از طرفی دیگر كودك هنوز خود را وابسته حس می كند و ممكن است نخواهد از خانواده جدا شود . ....



ادامه نوشته